מה תפקידו של יועץ משכנתאות

כשאתה קונה הלוואת דירה, ייתכן שאתה תוהה אם אתה משתמש במתווך משכנתא או נושא משרה בהלוואות. הם פשוט לא יודעים אם זה סוכן נדל"ן, יועץ פיננסי או אפילו מתווך בבנק מקומי או באיגוד אשראי.

אמנם נושאי משרה בהלוואות בנקאיות מוגבלים למשכנתאות הניתנות על ידי הבנק

אך למתווכים למשכנתאות יש גישה למגוון רחב של סוגים שונים של הלוואות, החל מהלוואות לדירה ועד הלוואות לבית. מתווך משכנתאות טוב הוא מי שמנהל מערכת יחסים טובה עם הבנק המקומי או איחוד האשראי שלך, כמו גם עם סוכן הנדל"ן המקומי.

שימוש במתווך משכנתא עשוי להיות אומר שאתה מקבל משכנתא גבוהה יותר מאשר אם היית הולך ישירות למלווה

זה לא אומר שאתה צריך לשלם שיעורי משכנתא גבוהים יותר או שהבנק יגבה ממך רטרואקטיבית בגין השימוש בהם, אבל זה אומר שזה האינטרס שלך למצוא את המשכנתא שלך. כתוצאה מכך, מתווכי משכנתאות העובדים בבנקים מוגבלים באופציות שלהם, ומשמעות הדבר היא שאתה מפסיד את היתרונות של המלווים שאינם עובדים עם מתווכים בכך שהם בוחרים בהם.

לאינטרס הלקוח, יועץ משכנתאות ילווה את הלקוח מתחילתו ועד סופו, ויעזור לו למצוא את המשכנתא הטובה ביותר על פי מצבו וכל נושא אחר.

למצוא את המתווך המתאים למשכנתאות זה כמו לבחור את המלווה המשכנתא הטוב ביותר

אז זה חכם לראיין לפחות שלושה אנשים כדי לגלות אילו שירותים הם מציעים. כמה ניסיון יש להם וכיצד הם יכולים לעזור לפשט את התהליך. מתווך יכול לעזור ללקוח לקבל משכנתא או ליצור קשר עם מלווה חדש. אם אין לך זמן לחקור את כל אפשרויות הלוואת הבית שלך, העבודה עבורך יכולה להתבצע על ידי מתווך משכנתא. המתווכים לא יכולים רק לעזור לכם להגיש בקשה למשכנתא, אלא גם להתמודד עם מרבית הנטלים הכבדים בדרך, בין אם מדובר בהלוואת דירה או במימון מחדש של משכנתא.

עליך למסור את פרטי חשבון הבנק שלך ליועץ המשכנתאות שלך

אך ניתן לעשות זאת מראש לפני שאתה הולך לבנק או מלווה אחר. בנוסף, מתווכי המשכנתא יהיו אחראים על התקשורת עם המלווה המשכנתא להחלטה על הלוואה. כשאתה עובד עם יועץ משכנתאות, בנק או מלווה משכנתא, עליך להבין היטב את המצב הכלכלי של הבית שלך ואת כספי המשפחה שלך. אם אתה עובד כיועץ בסוכנות נדל"ן או שאתה מקווה לקחת משכנתא, על היועץ שלך לעבוד איתך ולספק לך מידע על הכספים שלך, כגון הכנסותיך, נכסיך, חובותיך ונכסיך.

לדוגמא

מתווך משכנתאות יכול לייעץ לך האם ברצונך לקחת משכנתא בזמן שאתה עובד על חוזה אפס שעות או מנסה לקנות בית עם אשראי רע. יועצים העובדים בבנקים יכולים למכור גם מוצרי משכנתא, ואילו יועצים העובדים עבור מתווכי משכנתאות יוכלו להציע מגוון רחב יותר של משכנתאות מחברות שונות ללקוחות.

הם יכולים לעבוד אצל מתווך משכנתא, מומחה אשראי, מתווך – סוכן, מומחה אשראי או עובד אחר במשרה חלקית אחרת בחברה שבנויה סביבם.

אם אתה שוקל להיות מתווך משכנתאות מקצועי, חשוב לבדוק מה קשור לשירות הייעוץ לפני שתחליט אם זה מסלול הקריירה הנכון עבורך.

בגלל עבודתי הקודמת בבנק מסוים

חשוב להבין את ההבדל בין יועץ משכנתאות ומתווך משכנתאות. קצין אשראי מציע אפשרויות משכנתא רק מול המוסד הפיננסי בו אתם עובדים, בעוד מתווך משכנתא משמש מתווך למספר מלווים במשכנתאות שונות. הם מייעצים רק לגבי משכנתאות ממלווה מסוים, אך מציעים מגוון אפשרויות אחרות. בעוד שאנשי אשראי הם אנשי מכירות שמשלמים להם בכדי לתת לכם את כל המידע הדרוש לכם כדי לבחור את המשכנתא המתאימה לדרישות המשכנתא שלכם, מתווכי המשכנתאות הם סוג אחר של עסק למשכנתאות.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן