שקלו ומדדו את המזון כדי להתאים את המנות ולוודא שאתם לא אוכלים יותר מדי בזמן האכילה. שקלו לקבל משקל מזון, סולם קטן שמודד את כמות המזון באונקים ובגרמים. סט פשוט של כוסות וכפות מדידה יכול גם לעזור לך לעקוב אחר מנות הארוחה שלך.

אפליקציות לסמארטפון

מעקבי כושר או יומן פשוט יכולים לעזור לך לעקוב אחר האוכל שאתה אוכל, הקלוריות שאתה שורף והמשקל שאתה מאבד. כשם שמעקב אחר מה שהם אוכלים יכול לעזור להם לרדת במשקל מבחינה פסיכולוגית, אנשים יכולים גם להפיק תועלת ממעקב אחר הפעילות הגופנית שלהם. אתה יכול לעקוב אחר האוכל ביומן כתוב על ידי צילום תמונות, שימוש באפליקציית ספירת קלוריות או שילוב של השניים. ספירת קלוריות יכולה לעזור אם אינך בתוכנית דיאטה לירידה במשקל או אם אתה מקטין קלוריות.

זכור שדיאטות דלות קלוריות יכולות להיות מסוכנות ולא יעילות לירידה במשקל

אכילת יותר מדי מכל מזון, אפילו ירקות דלי קלוריות, עלולה להוביל לעלייה במשקל. גם הקפדה על דיאטה דלת פחמימות יכולה להיות קשה, מה שעלול להוביל לפחות הצלחה בדיאטה יו-יו ושמירה על משקל תקין. מחקרים הראו גם שדיאטה דלת פחמימות יכולה להפחית את התיאבון, מה שיכול להוביל לאכילת פחות קלוריות מבלי לחשוב על זה או להרגיש רעב (3).

דיאטה מופחתת קלוריות יכולה גם להוביל לירידה במשקל שקל יותר לשמור עליה לפרקי זמן ארוכים יותר

דיאטות דלות פחמימות ודיאטות דגנים מלאים ודלות קלוריות יעילות לירידה במשקל ועשויות להיות קלות יותר לביצוע מאשר דיאטות אחרות. מזונות דלי קלוריות אלו מספקים שובע בריא ובאמת יעזרו לך לדבוק בתזונה שלך. הם מוסיפים הרבה קלוריות לתזונה שלך אבל לא מספקים ערך תזונתי.

לדוגמה

מזונות עתירי שומן וסוכר הם גם עתירי קלוריות. אכילת כמויות גדולות של מזונות מסוימים כמו אשכולית או בשר תפחית באופן דרסטי את הקלוריות; o ביטול קבוצות מזון שלמות, כגון פחמימות, עלול לגרום לבעיות תזונתיות. אם תבחרו בתוכנית ארוחה דלת פחמימות, לא תצטרכו לספור קלוריות כל עוד תשמרו על צריכת פחמימות נמוכה מאוד ותתמידו בחלבונים, שומנים וירקות דלי פחמימות.

הצורך בחלבון תלוי במשקל

אבל מספיקים כ-20 גרם לארוחה כדי להתחיל. כמות המזון שאתם אוכלים צריכה להספיק כדי לשמור על פעילות גופנית ומסת גוף רזה. אם אתה אוכל מזון מעובד מאוד, לא תוכל להשיג את המראה הרזה והשרירי שאתה מחפש. במקום זאת, אכלו את המזונות האיכותיים ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם, הוסיפו חלבון ושתו הרבה מים טריים.

אנשים המעוניינים לרדת או לשמור על משקל צריכים לנקות את המטבח שלהם ממזון מעובד או ג'אנק פוד ולוודא שיש להם את המרכיבים להכנת ארוחות פשוטות ובריאות

מתן למטבח מזונות דיאטטיים והכנת תכניות ארוחות מובנות יביאו לירידה משמעותית יותר במשקל.
לפרטים נוספים אודות כיצד עושים דיאטה בצורה נכונה? כדאי לבדוק ב- be-fit.co.il

רוב האנשים הסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר יכולים לרדת במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית

דיאטה חשובה יותר לירידה במשקל מאשר פעילות גופנית, אך פעילות גופנית היא המפתח לשמירה על המשקל (בנוסף, לפעילות גופנית יש יתרונות רבים נוספים). לפעילות גופנית יש יתרונות בריאותיים רבים, והיא יכולה לעזור לשרוף את הקלוריות הנוספות שלא תוכל להפסיד עם דיאטה בלבד.

אכילת תזונה בריאה ופעילות גופנית מספקת יכולה לעזור לרוב האנשים לשמור על משקלם ולמנוע השמנת יתר

ובכך למנוע מחלות כרוניות הקשורות להשמנה ותוצאות שליליות. בשילוב עם פעילות גופנית סדירה ותוכנית פיזיותרפיה מותאמת לפציעות ומחלות פוטנציאליות, תזונה בריאה יכולה באמת לעשות פלאים לתפקוד ולאיכות החיים שלך. ירידה מוצלחת במשקל דורשת מחויבות ארוכת טווח לשינויים באורח חיים בריא בתזונה, פעילות גופנית והתנהגות.

מאחר שדיאטות הרזיה רבות אינן מעודדות שינויים קבועים באורחות חיים בריאים

גם אם תרדו במשקל, הקילוגרמים העודפים יחזרו במהירות לאחר שתפסיקו את הדיאטה. במקרים מסוימים, ירידה מהירה יותר במשקל בטוחה כאשר היא נעשית היטב, כגון שמירה על דיאטה דלת קלוריות בפיקוח רופא או שלב ההתחלה המהירה לטווח קצר של תוכנית אכילה בריאה. אלה שהצליחו לעקוב אחר התקדמותם בצעדים קטנים ולזהות שינויים בגופם, נטו יותר לדבוק במשטר הרזיה.

מציאת שיטת ההרזיה הנכונה עבורכם כנראה ייקח זמן מה ותדרוש סבלנות

מאמץ וקצת התנסות עם מזונות ודיאטות שונות. אם אתה לא אוהב דיאטה A, אם התוכנית קפדנית מדי, או אם היא נהיה משעמם, כנראה שלא תתמידי בה, כך שירידה במשקל לטווח ארוך היא לא סבירה.

עקוב אחר תוכנית אכילה בריאה תוכנית אכילה בריאה (כגון תוכנית ה-WebMD Weight Clinic) צריכה לכלול מזונות שאתה נהנה ממנו וכן הרבה מזונות בריאים

לא מעובדים מדי כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן. בשר רזה, פירות ים, קטניות ואגוזים. תזונה בריאה כוללת פירות וירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן, מקורות חלבון רזים, אגוזים וזרעים. לתזונה בריאה זו יש צפיפות אנרגיה נמוכה, אשר עשויה להגן מפני עלייה במשקל ומחלות נלוות.

הפחתת צריכת השומן הכוללת לפחות מ-30% מסך צריכת האנרגיה יכולה לסייע במניעת עלייה לא בריאה במשקל אצל מבוגרים (1

2, 3). יתר לחץ דם 130/85 מ"מ כספית. אומנות. או גבוה יותר. לָרֶדֶת בְּמִשְׁקָל. הפחת את צריכת המלח. אכלו יותר פירות וירקות ומוצרי חלב דלי שומן. המטרה היא לרדת בערך 20 קילו בשנה.

תוכנית ארוחות שעוזרת לך לנהל את המשקל שלך כוללת מגוון מזונות בריאים

אמנם ישנן דיאטות אופנה רבות ושונות, אך אורח חיים מאוזן ותזונה מזינה הם המפתחות לחיים בריאים יותר ושליטה טובה יותר במשקל. רשמו מה אתם אוכלים, כמה אכלתם ומתי אכלתם ביומן אוכל או באמצעות מעקב או אפליקציה מקוונים.

סיכום ניתן לרדת משמעותית במשקל בדיאטה דלת פחמימות או דלת קלוריות

אך השיעור תלוי באדם. מסיבות שונות, מדענים עדיין מנסים להבין כיצד העובדה שירידה במשקל מורידה את קצב חילוף החומרים (מספר הקלוריות הנשרפות במנוחה) ומגבירה את רמות הגרלין, הורמון המאותת על רעב.