מהי דיאטה קטוגנית?

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן המציעה יתרונות בריאותיים רבים. זה יכול לעזור לך לרדת במשקל ולשפר את רמות הסוכר בדם. אבל זה לא מתאים לכולם.

הדיאטה הקטוגנית היא סוג של דיאטה דלת פחמימות שגורמת לגוף לשחרר קטונים לזרם הדם. מצב זה נקרא קטוזיס. בזמן דיאטת קטו, רוב האנשים אוכלים פחות מ-20 עד 50 גרם פחמימות ליום ובמקום זאת אוכלים הרבה שומן, חלבון מתון וכמות קטנה של פחמימות איכותיות כמו ירקות ודגנים מלאים. המטרה היא לאלץ את הגוף שלך לשרוף שומן ולא פחמימות כדי שלא תצטרך להסתמך על אינסולין כל כך. על ידי הורדת רמות האינסולין שלך, אתה מוריד את כמות הסוכר בזרם הדם שלך, מה שעוזר בירידה במשקל ומפחית את התשוקה למתוק או למאכלים אחרים המכילים סוכר או פחמימות מזוקקות.

מאמר זה ידון מהי דיאטת קטו, כיצד

מבוא

דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן המציעה יתרונות בריאותיים רבים.

דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן המציעה יתרונות בריאותיים רבים. הרעיון מאחורי סוג זה של תוכנית אכילה הוא לפרק שומנים לקטונים בכבד ולהשתמש בהם כאנרגיה במקום פחמימות. זה יכול להוביל לירידה במשקל ולשיפור הבהירות הנפשית בין יתר היתרונות.

ישנם סוגים רבים ושונים של דיאטות קטוגניות אך רובן כרוכות במעקב אחר הנחיות קפדניות למשך שלושה עד שישה חודשים. ההנחיות כוללות בדרך כלל אכילה של פחות מ-20 גרם פחמימות ליום, וכמה שומן שרוצים ממקורות כמו: אבוקדו, שמן זית, שמן קוקוס, שמנת כבדה וחמאה. יש גם אפשרויות חלבון גבוהות למי שרוצה לבנות שריר או להגדיל את צריכת הקלוריות מבלי להוסיף יותר מדי פחמימות בחזרה.

הצעד הראשון בהתחלת כל סוג של דיאטה קטוגנית הוא לדבר עם הרופא או התזונאית שלך על מה '

כיצד להתחיל ולהישאר בדיאטת קטו

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן עם חלבון מתון. זה דומה לדיאטות אטקינס ופליאו, אבל הוא כולל יותר חלבון ואינו מאפשר מזון מעובד.

דיאטת קטו היא דיאטה עתירת שומן, חלבון מתון ודלת פחמימות. פירוק המאקרו-נוטריינטים עבור דיאטת קטו הוא 75% שומן (או יותר), 5% פחמימות (או פחות) ו-20% חלבון. המטרה של איזון זה היא להכניס את גופך למצב של קטוזיס אשר שורף שומן כדלק במקום גלוקוז – מקור הסוכר הרגיל של הגוף.

דיאטות קטו הן כל הזעם כרגע. אבל איך אתה יכול להתחיל אחד? ומה צריך לעשות כדי להישאר על זה? הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לך להתחיל ולהישאר במסלול.

1) היו מוכנים:

אחד הדברים החשובים ביותר בהתחלת כל דיאטה הוא ההכנה. כמו בכל שינוי באורח חיים, חשוב שתהיה לך תוכנית כדי שתדע מה לעשות אם יתעורר רעב או אם אתה מתמודד עם מצב חירום שבו אפשרויות המזון שלך מוגבלות. ודא שהמזווה שלך מצויד במזונות ידידותיים לקטו כמו שימורים של טונה, ביצים, בייקון וירקות, כך שכאשר התשוקה מתעוררת, תוכל לספק אותם מבלי להזדקק לאפשרויות פחות בריאות כמו לחם או פסטה.

2) אכלו מספיק חלבון:

חלבון חיוני לבניית שריר, מה שיעזור לשמור על חילוף החומרים שלך בצורה חלקה ויעזור למנוע אובדן שרירים בזמן קטוזיס (שכן פחמימות יהיו

טיפים לשמירה על דיאטה קטוגנית

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות. זה מאלץ את הגוף שלך להשתמש בשומן לאנרגיה במקום בסוכר, מה שמפחית את הסיכון שלך למחלות כרוניות.

זו לא דיאטה חדשה והיא הוצגה לראשונה בשנות העשרים של המאה הקודמת. הדיאטה הקטוגנית תוכננה במקור לטיפול באפילפסיה בילדים, אך הוכחה כמסייעת גם בירידה במשקל ובמצבים אחרים.

ניתן להתחיל דיאטה קטוגנית על ידי ביצוע העצות הבאות:
עבור מידע אודות איך להתחיל דיאטה קטוגנית? יש לבקר ב- thebodyfitgymbuddy.com

1) אכלו חלבון איכותי ושומנים בריאים במידה. 2) עקוב אחר פקודות המאקרו שלך (חלבון, פחמימות, שומנים). 3) עקוב אחר מה שאתה אוכל על ידי כתיבה או שימוש באפליקציה כמו MyFitnessPal או LoseIt!

 טיפים על מה לאכול ומה לא לאכול בדיאטת קטו דלת פחמימות (קליוגרפים: מה לאכול בדיאטת קטו, מה לא לאכול בדיאטה קטוגנית דלת פחמימות)

דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שחולקת קווי דמיון רבים עם דיאטות אטקינס ודל פחמימות.

קטו הוא קיצור של קטוזיס. קטוזיס הוא מצב מטבולי טבעי בו הגוף שלך שורף שומן במקום פחמימות לאנרגיה. כשאתה בקטוזיס, אתה מייצר קטונים, שהם תוצרי לוואי של פירוק שומן.

המונח "קטו" מתייחס גם לתוכנית הדיאטה הקטוגנית הספציפית המדגישה אכילה של הרבה שומנים בריאים, כמויות מתונות של חלבון ומעט פחמימות (בדרך כלל 20 גרם או פחות ביום).